środa, 21 maja 2008

Mapowanie myśli. Jak efektywnie notować?

Zapewne nieraz musieliście robić notatki.
W szkole, na wykładzie, zebraniu, czy gdziekolwiek bądź.
Notatki można (należy) robić w każdej, ważnej dla nas, sytuacji.
Ale najważniejsze, by robić to efektywnie.
Dla mnie oznacza to notowanie szybkie i zawierające dużą ilość wiedzy.
Oczywiście, można notować zapisując prawie każde wypowiedziane przez lektora słowo lub przepisując znaczną część książki.
Już mnie ręka boli na samo wspomnienie takiej techniki notowania.

Są różne metody, np. Cornella, hierarchiczna, w tabeli, zdaniowa i
Map Myśli.

I ostatnio zacząłem stosować notowanie metodą Map Myśli.
Z pewnością słyszeliście już nieraz o tej metodzie, ale zawsze coś Was przed nią powstrzymywało.
To zrozumiałe.
Wszystko co nowe, a mające zastąpić stare nawyki, jest dla nas niewygodne, niezrozumiałe, jakieś takie...

A metoda ta jest taka prosta.
I bardzo skuteczna.

Jej siła bierze się m.in. z tego, że tworząc Mapę Myśli korzystamy z lewej i prawej półkuli naszego mózgu.
Lewa logiczna i prawa kreatywna.

Ogólnie metoda ta polega na wykorzystywaniu w notatkach słów kluczowych (to dla lewej półkuli) i rysunków (dla prawej półkuli).
Sam proces notowania zmusza nas do myślenia, kojarzenia, zapamiętywania - skutecznego.

Jestem zachwycony tą metodą a poznałem ją zapisując się na siedmiodniowy kurs MAPOLOGII.
Tak, tyle wystarczy, by nauczyć się notowania wykorzystując Mapy Myśli.

Jeśli chcesz zapisać się na ten kurs, to ZRÓB TO
lub przejdź na stronę SYNERGII, gdzie dowiesz się więcej na ten temat.

Powodzenia.


Mapy myśli

7-dniowy kurs mailingowy

o efektywnym notowaniu

Mapami Myśli.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Zapisałam się na kurs Mapologii. Fajna sprawa. Znaczniej prościej wszystko wytłumaczone niż w książce Buzana. Dopiero po tym łatwiej się ją czyta.
Przydałby się jakiś opis obsługi FreeMinda.